| Τα συμπληρώματα ασβεστίου επικίνδυνα για έμφραγμα |
|
|
|
| Συντάχθηκε απο τον/την ΠΗΓΗ Επιμέλεια: Γιάννης Δεβετζόγλου, στα ΝΕΑ | |||
| Παρασκευή, 30 Ιούλιος 2010 11:29 | |||
|
Τα συμπληρώματα ασβεστίου που λαμβάνουν κυρίως οι γυναίκες για την οστεοπόρωση μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφράγματος μέχρι 30%, ενώ αυξάνουν και τον κίνδυνος για εγκεφαλικό, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα.
Οι ταμπλέτες-συμπληρώματα που περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα ασβεστίου «θεωρούνται φυσικές από τους ανθρώπους, αλλά δεν είναι καθόλου φυσικές στην πραγματικότητα», εξηγεί ο καθηγητή Ίαν Ριντ της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου του Όκλαντ. «Σε 1.000 ανθρώπους που λαμβάνουν ασβέστιο για αρκετά χρόνια, αναμένουμε 14 περισσότερα εμφράγματα, δέκα περισσότερα εγκεφαλικά και 13 περισσότερους θανάτους σε σχέση με όσους δεν παίρνουν αυτά τα χάπια», λέει ο Ριντ. Οι ειδικοί δεν γνωρίζουν με βεβαιότητα το βιολογικό μηχανισμό της πιθανής αρνητικής επίδρασης του πρόσθετου ασβεστίου στον οργανισμό, αλλά προηγούμενες έρευνες είχαν συσχετίσει τα υψηλά επίπεδα ασβεστίου στο αίμα με καρδιαγγειακά προβλήματα. Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρησης British Medical Journal.
|
|||
| Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 30 Ιούλιος 2010 11:33 |